Monday, August 15, 2016

Cita-Cita 2 Tahun

Assalamualaikum 

Its been a while tidak update blog. Busy dengan kerja, personal matter dan tiada idea untuk menulis hehehehe 

Attend seminar berturut-turut minggu lepas bermula 9 August - 11 August, kelolaan Maybank untuk introduce product perbankan dan juga 2 hari congress anjuran RISM (Royal Institute Surveyor Malaysia) Sabah Branch, masa ni saya bertugas under Team Registration. Sebenarnya ok juga bertugas dalam acara-acara macam ni, dapat mingle around dengan people dalam bidang yang sama. Itu cerita pasal seminar... then yang ini cerita pasal my next 2 years punya projek. 

Sejak selesai degree dahulu , saya memang nak further study lagi, nak ambil Master pula. Bekerja dalam tempoh 2 tahun then further..yang itu adalah apa yang saya plan (budak lagi...fikir macam tulah). Pernah sekali saya memohon Master di Uitm, Shah Alam..dapat dalam Property investment tapi disebabkan kekangan dari segi pekerjaan dan juga ragu-ragu untuk berpindah ke Shah Alam untuk berkerja dan belajar..saya say hold on dulu and terlepas begitu sahaja. Tapi I was like..tiada rezeki..In Shaa Allah next time saya cuba lagi. Then few years later almost 5 years ... saya mencuba lagi, kali ini saya ambil apa yang ada di Sabah sahaja...sama ada Universiti Malaysia Sabah (UMS) atau Uitm. Saya memohon MBA di UMS, alhamdulillah dapat dan this coming September registration day. 

Kawan saya tanya dengan saya, kenapa ambik MBA? kenapa tidak ambil bidang sama dengan apa yang saya ambil first degree dahulu. 

Hmmm saya nak ambik untuk polish anything dalam business, saya terfikir masa ini saya dalam proses untuk complete Registration Valuer saya .. In Shaa Allah dalam tempoh 2 tahun saya akan struggle untuk complete. Actually dah lama saya dalam profisien ni tapi baru sahaja complete Registration untuk Probationary Valuer. 

Once saya dah jadi Registered Valuer, In Shaa Allah saya fikir bidang saya bukan sahaja dalam Penilaian semata-mata namun penglibatan secara langsung dalam marketing, business dan "market" diri untuk orang bagi business dalam company... (fikir macam tu lah.., mana tahu jadi Director...tak juga terkial-kial nanti..hehehehe Aminnn)

In Shaa Allah walaupun lambat...saya akan selesaikan sebab itu adalah cita-cita saya once saya mengabdikan diri dalam bidang ini. Sama juga dengan Master saya, itu juga adalah cita-cita saya... hold Master selepas First Degree. Hope Allah permudahkan. Tempoh dua tahun maybe saya akan menjadi messy ...tapi saya akan lakukan yang termampu...   In Shaa Allah  

p/s doakan semua yang baik-baik sahaja 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...