Saturday, October 12, 2013

Perjalanan :: Bohey Dulang ::Pengsan

Assalammualaikum :)

Apa khabar hati anda? Sihat? In Shaa Allah sihat ok..quick entri, taip entry super cepat..Alhamdulillah idea bagai melimpah ruah dari fikiran hehehe sebelum tidur sekejap lagi....besok nak bangun awal... aktiviti biasa... running :) 

Nak share apa ni cik Min? Nak share something yang saya sangat suka..travel! adventure! awesomeness!

Hari tu, last week (so lambat nak update!) saya berkesempatan untuk ke satu tempat yang terletak di Tun Sakaran Marine Park yang dipanggil Bohey Dulang. Tempat yang sangat-sangat cantik, superb, awesome, cool dan macam-macam lagi lah... i can say it WOW place! (banyak tempat di Malaysia yang awesome ok!)

Follow IPS (Island Photo Safari) then antara salah satu place yang dijejaki untuk photography adalah Bohey Dulang. Sebelum pergi ada juga saya search kat internet macamna keadaan tempat ni... ok first of all kalau nak dapat gambar yang cantik-cantik tu kena "panjat" bukit...Bukit 600 metres (ok..harap tak pitam..lagipun ada apa dengan 600 metres kan? kata tough yang sangat-sangat...) 

At the time of kejadian, Saya dah super excited dengan experience yang saya bakal tempuh... rasa excited macam saya buat first diving di Lobster Wall, rasa excited seperti saya melihat sunset yang sangat indah dan excited seperti saya melihat awesome scenery.

Dengan baju t'shirt favourite saya + seluar favourite saya + Selipar jenama Ticket yang saya beli di Semporna bermulalah perjalanan.
See my appearance... jangan ikut!

Please people out there, kalau nak daki Bohey Dulang..please please pakai kasut..tracking quiet licin  and banyak batu...so be careful wear perfect pakaian ok..jangan ikut saya :) 

Ok at first 100 metres...rasa macam ..."ok..." 
200 metres rasa macam.... "ok..." ..."ok..." 
300 metres rasa macam .... "ko..." ..."ko...." hahaha so penat... I tell you rasa nak give up... hahaha but berbekalkan kejituan hati untuk sampai ke atas... go! 

Supposedly saya kuat untuk aktiviti macam ni, tapi tak tahulah kenapa at that time rasa penat yang sangat-sangat, mungkin sebab saya tak sihat sangat hari tu kotttt (alasan..tapi memang tak sihat sikit)

Banyak kali juga berhenti, rasa nak bagi ketinggian tu bertukar menjadi landai hahaha dalam hampir sejam mendaki... sampai juga! yeah!!!!! Alhamdulillah... 

Berbaloi sangat-sangat!


See memang sangat-sangat berbaloi bila sampai diatas...Subhanallah sangat-sangat cantik! Malaysia pun ada sweet escape tau! sangat-sangat awesome!

Muka orang yang excited and penat!

So till then, kalau nak datang sini anda boleh lawati Laman Web Sabah Park, ada banyak lagi blog yang borak pasal Bohey Dulang, antaranya yang ini, yang ini dan ini, lengkap dengan bagaimana nak datang sini..tapi just nak pesan, kalau nak ke sini, kena ada surat kebenaran dari Sabah Park, yang penting agent dimana anda follow untuk kesini akan membantu anda..don't worry :)

Salam Sabtu :) 

1 comment:

Naz Al Yahya said...

Subhanallah, cantiknya pemandangan dari atas. Please next time, sila bawa naz ke tpt2 cantik camni. huhu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...