Monday, April 29, 2013

UW picture -Moray Eel


Assalammualaikum :)

Hai, masih terbawa-bawa dengan angin Mabul actually, perasaan tu still masih terlekat sedikit kat sana… bila tengok guest yang stay kat sana tag picture mereka lagi lah hati membuak-buak seperti ingin melompat terus ke sana!

Tapi apa boleh buat, saya terikat dengan pekerjaan, yang memerlukan saya memberikan sepenuh amanah dengan kerjaya saya, Insya Allah jika di izinkan saya akan balik! Nantikan saya ya orang-orang kampong J

Borak-borak dengan member tadi
“best ke duduk sana?, aku tengok ko dah macam tak nak balik sudah…”

Hahaha…kalau boleh memang tak nak balik tapi my life is here… everything is here, commitment ada disini, tidak boleh untuk ditinggalkan, kalau untuk seketika mungkin boleh J 
Tapi we don’t know what happen next kan? (macam ada makna saja... ^^
I stand which ever I got now, Insya Allah... 

So, saya baru saja berjinak-jinak dengan UW photography actually, kalau dikira memang ilmu tu masih belum ada… tapi apa yang saya nak kata..its awesome! Bukan sebarang orang can take picture UW so I really respect dengan people who deal with UW. Honestly!!!

Picture ni I took or maybe Abang Zam took di Sesudu Garden, betul-betul berdepan dengan lounge. Ada macam-macam yang korang boleh tengok actually tapi saya rasa Moray Eel ni sangat comel! Hahaha sorry my description comel berlainan sedikit dengan yang lain, tapi Eel ni memang comel!


Abang Zam ajar bagaimana untuk mengambil gambar yang betul dalam UW, bagaimana untuk setting dan apa yang penting shoot yang cantik adalah mengunakan Manual..betul ke? Sila ajari saya sekiranya salah..



Tapi betullah Auto buat gambar kita jadi biru, tapi manual buat gambar kita jadi lebih cantik dan ada feeling. So korang justife sendirilah yer..so sekarang ni, kalau Abang Jeff kata nak tengok apa? Next diving saya nak tengok Ribbon Eel and more Eel!!! Dia nganga part yang paling hebat!


Giginya....

Tapi be carefull, Eel ni macam shy jer tapi vision dia tak ok sangat jadi Eel Cuma melihat keadaan sekeliling dengan smell, jadi kalau anda cuba meletakkan tangan anda, besar kemungkinan ditangkap jari anda…ada kes Diver putus jari tangan kerana Eel..so hebatkan?

p/s 
-next time another picture!
-Credit to Scuba Jeff ^^
-Assalammualaikum 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...