Tuesday, July 3, 2012

Pergilah secara terHORMAT!


Assalammualaikum :)

Pagi tapi “panas” perasaan saya sekarang. Saya cuba untuk bersangka baik, semenjak semalam lagi, saya cuba untuk katakan 

"ok hati, tidak apa, Allah tahu apa yang terbaik, Allah tahu apa yang terbaik...sabar"

hanya yang terbaik dan indah-indah sahaja kan?, namun ada ketikanya ada sisi dalam hati yang berjaya dimasuki oleh nafsu jahat, penyakit hati dan amarah.Perasaan itu bagaimana?

"sangat sakit, seriously!"

Saya cuba untuk kata dalam hati, saya tak kisah ada hamba Allah yang bersangka buruk dengan saya atau mempergunakan “kepercayaan” yang saya bagi kepada mereka
sebab saya percaya kepercayaan yang saya bagi dengan sesiapa sahaja sangat penting dalam perhubungan dan saya percaya, apabila kepercayaan itu sudah diberiikan kepada mereka yang bergelar “sahabat atau rakan” bermakna mereka ada tempat dalam sisi hati saya, 

"Insya Allah hati saya cukup besar untuk kamu..."

Tapi, masalahnya ada sesetengah yang dapat memasuki sisi hati saya sebagai seorang “kenalan atau rakan” yang dipercayai meninggalkan banyak calitan yang yang  saya rasa

"mana boleh kamu buat begitu dengan saya, i have put my trust to you, but in the same time you go far away from me!"

"Janji tinggal janji..ok noted!"

Kepercayaan itu sangat penting dalam perhubungan, apabila kepercayaan itu sudah wujud dalam sesuatu ikatan, silalah bersyukur dan jaga semampu boleh!

Beware deep water, tapi yang lebih utama beware dengan trust yang kita letak selain dari Allah ^_^

Walaupun anda tidak mampu untuk menjaga kepercayaan itu, silalah berlalu dengan penuh hormat, tinggalkan yang terbaik dan berguna supaya saya boleh katakan

“Insya Allah yang terbaik untuk anda”

p/s Tahukah kamu, bila terjadi situasi yang sebegini rupa dalam hidup, baru saya sedar...kebergantungan hidup kita dengan manusia yang bersifat "lemah" dan "sementara" sangat tinggi berbanding Allah. Sebab itulah ada bijak pandai kata, untuk mengelakkan kita dari terlalu "sakit" dengan masalah kita, pandang Allah, cakap dengan Allah, minta Allah, mengadu dengan Allah akan masalah itu, ubatnya hanya dari Allah.... "

3 comments:

Sunah Sakura said...

ya...hanya pada Allah..sebab Allah jugaklah yang pegang hati2 manusia yang kita harapkan tu....maka, berharaplah pada Allah semata...

rosmina samin said...

Setuju sangat!

crystalzerosix said...

nice writing rosmina..sy setuju sngt ngan pandangan awak...yg penting selalu berserah pada yg esa...

sila kunjung:
http://gambarankasar.blogspot.com/2012/06/putrajaya.html :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...