Friday, June 21, 2013

Be real, Even when it hurts you!


Assalammualaikum :)



Pesanan untuk diri saya dan juga anda.



Be REAL!, walaupun ianya pahit dan sakit..walaupun dalam 150 juta kali ianya membawa kepedihan kepada diri anda, biarkan.... daripada kita rasa sakit untuk selama-lamanya... the lesson ..biar sakit sekali tapi bukan forever yours!  



Saya seringkali terfikir kenapa kita harus takut untuk menerima kenyataan. kenyataan yang buat kita rasa perit...takut? fakta tetap fakta dan tidak boleh diubah kecuali Allah membenarkannya.



Ada situasi kebanyakkan kita faham dan sedar akan sesuatu yang kita fikir berdasarkan akal fikiran kita yang waras yang benda itu adalah salah, wrong dan wajib kita hindarinya, sebelum iannya memakan diri sendiri...



Namun manusia mempunyai ego yang sentiasa menjadi titk utama dalam membuat keputusan...dan akibatnya mereka tahu tapi berpura-pura tidak tahu, berpura-pura buat hati sakit, berpura-pura bahawa anda diperkotak katikkan oleh keadaan, dan berpura-pura menjadi malang dihadapan orang lain sedangkan anda yang membuat diri anda merasa sakit..jadi salah siapa?



Bahana sombong terhadap diri sendiri, tidak mahu terima reality dan tidak mahu berkata tidak walaupun tahu.

 
 Reflection

Saya menghadapi situasi ini sejak kebelakangan ini, dan let me tell you situasinya sama... saya takut untuk menerima kenyataan yang sebenarnya saya harus terima hakikat yang kenyataan itu sakit. Tapi saya stubborn untuk teruskannya..dan in the end siapa yang sakit..diri sendiri...



Untuk terima sakit pada hati dan minda adalah sesuatu yang sangat-sangat perit so I come whit this solution...



I spoke to my self...



"kenapa harus takut untuk itu, faktanya saya harus terima, dan consequences nya saya harus hadapi, saya tahu apa-apa yang saya lakukan sekarang semuanya ada akibat sendiri namun untuk terima “tekanan”dalam masa yang panjang bukannya sesuatu yang mudah lebih-lebih lagi kalau ianya bersangkut paut dengan orang lain yang kita sayang..... sekiranya saya tahu saya ada solution yang boleh diambil..kenapa tidak follow that path?



Macam my closed friend say to me..



“Min, fact is fact...can not change it! Forget about you ego, forget about what you want but think what you need...!”



Loser me....



So let me tell you, jangan takut untuk menerima kenyataan sebab kenyataan itu walaupun pahit ianya tetap menjadi kenyataan. Daripada kita rasa sakit untuk selama-lamanya lebih baik kita sakit untuk sementara..belajar terima kenyataan. Salam Jumaat :) 



p/s Semoga kita Istiqamah dengan apa yang kita buat ok...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...