Saturday, July 27, 2013

Sebab "Kenapa mesti kamu..."

Assalammualaikum :)

Jam sudah menunjukkan 2.22 pagi...dah lewat sebenarnya untuk saya namun sejak akhir-akhir ini jam biologi terganggu seketika akibat "macam-macam" namun Insya Allah saya berusaha untuk get it on the right track again Insya Allah. 
Kegagalan itu adalah ujian...kesenangan itu juga ujian... setiap manusia akan mengalaminya...dan kadar ujian yang dihadapi adalah bergantung dengan tahap masing-masing...Sebab Allah menguji hamba-Nya berdasarkan kesanggupan dan tahap mereka...

Betapa Allah itu Maha Pengasih dan Penyayang kan? dalam soal ujian still melihat keupayaan hamba-hambaNya!

Tapi manusia selalu condemn God for something yang dorang tidak dapat... manusia selalu bertanya kenapa Tuhan tak kurniakan apa yang dihajati, adakah mereka tidak layak untuk dapat semua itu?

Dan ada masanya mereka merungut dan mengeluh akan sesuatu yang terjadi keatas mereka...mereka keep asking..why me? why me..Why????

Tapi sedar tak? ujian itu kalau kita lihat dari sisi yang positif adalah cara Allah hendak kita dekat dengan Nya...sentiasa ada reason why you yang diuji... 

Tapi manusia itu adalah lemah..dan ada masanya tersasar dari jalan yang diambil..namun sebab itulah kita kena yakin dan tetapkan dalam hati...

Itu bahagian aku, Allah lagi besar dari masalah itu..Allah sangat-sangat sayang dengan saya.... Yes indeed anda akan dapat sesuatu semangat yang datang untuk boost you! Insya Allah... 

Why saya berkata sebegini dan menaip entri tunjuk budget? sebab saya dalam keadaan yang "tersasar" yang harus diketuk untuk kembali ke track yang sebenar... sebagai peringatan kepada diri sendiri yang struggling dan anda yang mempunyai masalah seperti saya... 

Penat...stress...moody ya sememangnya..tapi azimat "Allah lagi besar dari masalah saya" adalah ubat hati yang paling mujarab bagi saya sekarang... 


 Noted:

Surah Al-Baqarah (2:155-156) sangat powerfull ayat...Masya Allah..sangat mengajar saya yang sangat-sangat... that why...Al-Quran adalah ubat hati yang terbaik...membaca dan memahami isi kandungannya adalah hadiah buat kita... :)


 
Further explanation :)
p/s So jangan mengeluh dan jadikan ujian itu cara untuk kita mendekatkan diri dengan Allah dan juga untuk maju lebih further..Insya Allah :)

then anda boleh click this link juga :)




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...