Saturday, October 19, 2013

Fresh Durian King : Mango Mix : Suria Sabah

Assalammualaikum

Apa khabar hati anda? sihat? Semoga sihat lah ya, saya? Tadi tak ok sangat hihihi tapi Alhamdulillah ok sudah... :) 

Seronok tau kalau berpeluang untuk test tempat baru makan, erm...sebab kenapa? sebab saya suka makan dan suka complain hahaha no lah just nak share something new dengan mereka-mereka yang suka makan dan teringin untuk cari kelainan dalam menu mereka. 

So hari ini..sempena hari Durian, saya highlight king of Fruits Mr. Durian.. (erm hari ni ke Hari Durian?... hahaha) no lah just kidding..nothing special today, just ada masa and kesempatan untuk ke Suria Sabah..kawan ajak then dia nak bagi saya try new thing pasal Durian since dia tahu saya hantu durian! ok I admit it! 

So, i don't know apa nama place ni actually, either Mango Mix or Fresh Durian King... depan entrance Mango Mix tapi dalam menu Fresh Durian King..tapi oklah kot sebab kedua-dua jenis buah-buahan ini menjadi based ingredient dalam dessert..by the way kedai makan ni, only dessert thing! 

Terletak di tingkat 3, bersebelahan dengan kedai Gambar Photo'us, little me, kedai sport and the new edition of Desser Thing Just Strawberry :) senang nak cari kedai ni... depannya selalu Metrojaya buat booth sale item! senangkan..kalau tak tahu juga..erm... tak tahu nak cakap! hehehe 

The place
The place... sangat-sangat simple, just like Yoyo..self service means you pick your drink and dessert..so dapat No..tunggu and pick your own food. (empty seat depat saya, but at the back full with people hehehe)

Pilihan...banyak sangat..Ice Cream, Durian Crepe, Cake, and so on, if you want to know just do visit place ni ok... 

So what i pick today... 
Durian King Fresh Ice Cream with QQ magic (RM15. 90)

 and the drink 
Mango Juice (RM7.90) yang satu tu FOC hihihihi
So what my opinion? 

Saya minta maaf yer, yang ni just my opinion if saya ada peluang memilih once a while maybe boleh but selalu takkkkkk... price i can get my favourite cappuccino hehehe 

The taste great! for the Durian Ice Cream tapi yang paling membuatkan saya jatuh hati the QQ magic hehehe memang magic lah makan benda tu... 

Tapi...tapi... berbaloi sangat if you really fancy with dessert..for me...i just choose the raw Durian daripada this one..but seriously the FOOD is GREAT! 

Trylah kat sini... ada banyak pilihan actualy, Taiwan dessert, Glutinous Rice with manggo and so on... silahlah berkunjung ke sini if you fancy it ok :) 

Pssttt orang belanja merasalah saya kesini..kalau tak..erm... hihihihi

Till then Assalammualaikum :)

2 comments:

NJihe.am said...

Salam singgah, kat mana tu? nak juga! studioous.blogspot.com

Syarifah Nornazrah Al Yahya said...

ni yg kat suria sabah, then dlm dia ada jual baju2 tu kan? ke silap tempat? hmmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...