Friday, February 17, 2012

Struggling is not easy!

Assalammualaikum ;)

Kenapa mesti bertemu sama ada sengaja atau tidak dengan manusia yang suka sakitkan hati kita, manusia yang sangat suka buat kita rasa huru hara, rasa tidak keruan, rasa nak marah kalau tiada… erm.. Why?

Positif thinking, ada masanya kita berjumpa dengan manusia yang baik, pelik, jelik dan jahat. Ada masanya kita mesti rasa nak marah dengan keadaan itu, kenapa Tuhan temukan saya dengan manusia itu? Dia buat saya merana, tak tentu hala dan macam-macam lagi. Ok that’s it. Masa itu kita akan sumpah-sumpahlah si Anon tu…tapi ingat siapa kita untuk menyumpah manusia? Hanya Allah yang berhak melaknat manusia. Noted!

Benda yang ini saya terfikir suddenly.. Alhamdullillah… benda yang remeh tapi ada benarnya..

Pertemuan, jodoh dan maut di tangan Allah, kita rancang tapi Allah yang tentukan. Bila benda ni kita pegang…kita tidak akan begitu terburu-buru untuk sesuatu. Let Allah yang decide the better choice for us. 

Kita berjumpa dengan si Anon, either its man or lady, ada sebab kenapa Allah temukan dia dengan kita. Mungkin bukan untuk jodoh tetapi untuk kita belajar sesuatu dari dia. Ada masanya ada benda yang kita realize bila kita bertemu dengan mereka-mereka ini sahaja. Sebab itulah saya selalu tanam dalam kepala saya, walaupun bukan untuk bina that kind of relationship tapi take something from them to relate dalam kehidupan kita. Yang lain biar Allah yang tentukan…

Saya nak share bagaimana saya bertemu dengan seseorang yang saya rasa… Ya Allah bersyukur sangat…bila kita ingin berubah untuk menjadi baik, Insya Allah Allah akan temukan kita dengan orang-orang yang baik, dan saya setuju dengan pendapat itu .


Walaupun ada masanya manusia yang kita jumpa itu mungkin tidak baik sangat tetapi learn something from them untuk jadi panduan dalam hidup… Contohnya saya bukannya baik sangat tetapi mungkin ada benda yang orang lain learn dari saya.. dan saya learn dari dorang ye tak?

P/s Struggling... Memang... sabar dan menolak sesuatu yang telah menjadi “reality” kehidupan ini memang pahit, sibukkan diri agar kuatkan diri dan hati.. noted! 


5 comments:

Noraim said...

Ini buktinya Allah masih sygkan kita. Bila kita nak berubah Dia hadirkan sesorg yg blh membimbing kita. :)

cikwahidaidris said...

kadang kadang Anon tu mndatangkan kebaikan jugak. kadang2 la. hehe

aleen aiden said...

setiap manusia tu DNAnya tak sama, macam perangai juga. tak mungkin semuanya sama. hee

hai kau!

Papa Mifz said...

comel buah limau tuh..hehe

Edy Zaidi said...

kalau anon kat blog biasanya menyakitkan hati je...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...