Tuesday, November 1, 2011

"PLEASE..." & "WHY...." so my answer is....

Assalammualaikum ;)

Sekarang ni, aku tengah tunggu budak-budak masuk class... aku lemas sangat dengan dorang sekarang ni, pening dengan "budak-budak" yang tidak siap course work lagi..dah lah nak submit sebelum 10hb November 
"Miss Rose... Please we need you help..."
"Ok... i try my best to help... at least please give me A or B for this subject!" 

then aku terpaksa "bergaduh" dengan lawyer next door aku sebab ridiculous request yang dia buat 
"Please I need the Inventory Valuation before Aidiladha" Amboi fikir aku Wonder Woman ke? 
nak request macam-macam..tapi apa yang aku boleh cakap dengan Lawyer next door aku
"I try my best...will do it A.S.A.P" bagus tak bagus alasan itu korang....

then my good friend say to me
"Rose...please i need the Open Market Value kalau boleh..kalau boleh RM3 Million...."
Erm..my dear friend..i try my best..then lepas ni sila belanja aku makan..kau hutang aku movie lagi hehehe kidding!

Erm nak share dengan korang ni, bila ada some people tegur aku...consent i think ;)

"Rose, please walk slowly.. apa juga yang kau kejar ni, jalan lah lambat-lambat sikit, nikmati pemandangan...i cant get you.."
Sorry… my habits is like that…
Satu benda yang aku tak boleh ubah
If me walk, I never walk slowly.. aku realized benda tu, tapi aku tak boleh nak ubah…my habits, sorry i know as a girl, people need me to walk “sopan” but... i can't...

"Rose..why you skip you lunch? skip you eat time? i know you "gemuk" but janganlah diet memanjang.."
Sorry... yes i always skip my lunch, sometimes i skip my dinner..why? yes because i do my diet but sometimes i have no desire to eat ;)... but i like to see people who "buas" makan... 
Then after a while me balik rumah..my mum will ask me with one question

"kenapa kurus sudah kau ni?..banyak kerja?... tu la kerja saja memanjang... ni bilalah mau settle down... "
Mum, please don't risau... belum rasa mau settle down..but if you need me to settle down please help me to find some one who can make me "settle down" ;)

Apa sebenarnya motif nak cerita semua ni? saja ^__* sebab terlalu banyak tanya.."Rose..why and please question.." 










6 comments:

Anonymous said...

Hahahah....too much thinking! Some time we need to act normal. Hmmm mcm bebudak cakap....layankan ajalah...

rosmina samin said...

Hahaha, too much thinking..act as normal..ok i get it ;)

Papa Mifz said...

mesti mum akan puas mencari yg paling sesuai utk anak dio settle down..:)

wahida said...

aku jugak la yg tak terdiet ni...huhu...

rosmina samin said...

Papa Mifz: Puas..terlalu puas? tak Bro mum tak pernah fikir... cari sendiri dia kata hahaha

rosmina samin said...

Wahida: hehehe tak pe...yang penting sihat ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...